Thursday, November 19, 2020

Minyak Urat Warisan Wak Kayah

𝙏𝙚𝙣𝙩𝙖𝙣𝙜 𝙈𝙞𝙣𝙮𝙖𝙠 𝙐𝙧𝙖𝙩 𝙃𝙚𝙧𝙗𝙖𝙡𝙞𝙨

Dalam minyak Urat Digabungkan herba2 yang lebih dari 50 jenis,lagi banyak akar kayu yang diguna buat produk, lagi banyaklah Herba yang di masuk dalamnya..

Buat masa ni tak dibuat banyak, ikut ruang,ikut tempat, ikut permintaan.
.
Minyak Urat ni khasiatnya untuk apa?
1-In Shaa Allah sangat bagus untuk luka.
Banyak Herba antiseptik, yang bantu keringkan luka dengan cepat. Tak kiralah luka sebesar mana pun, kalau disapu rajin, In Shaa Allah luknya nanti cepat kering tak tinggalkan parut.

2.Bagus untuk urutan terutama Ibu dalam pantang.
Minyak Urat tak panas, tapi sebaiknya sebelum pakai dipanaskan terlebih dulu. Nak tahu tanda ibu dalam pantang tu sihat atau tak, suhu badannya kena hangat. Kalau kaki sejuk, bahu sejuk, perlu diurut dengan minyak Urat hinggalah suhu badannya jadi hangat, Menandakan peredaran darah dah mula berjalan dengan lancar, oksigen dah mula sampai seluruh tubuh.

3.Sebagai ikhtiar rawatan strok..
Bila seseorang yang alami strok, menandakan ada pembekuan darah diotak yang menyebabkan sistem saraf tak dapat berfungsi dengan baik... Boleh ke orang strok pulih? Boleh dengan izin Allah, iringkan dengan usaha.. Usaha macamana? Selain fisio, fokus rawat dibahagian kepalanya, caranya dengan hari2 lumurkan Minyak Urat... Lumurkan sampai basah, Antara bahagian tubuh badan yang paling cepat meresap apa yang disapu adalah dibahagian ubun-ubun... Dengan sapuan Minyak Urat yang dah dipanaskan, akan membantu Cairkan darah yang membeku dibahagian kepala.. In Shaa Allah dengan izin Allah.

4.Rawatan senggugut dan kerap terkencing.
Caranya dengan lumurkan Minyak Urat yang dah dihangatkan di bahagian ari2 dan keliling pinggang, paling mudah, sapu hingga Minyak meresap, lebih baik kalau di balut dengan kain batik supaya Minyak lebih cepat meresap kedalam tubuh.

5.Ikhtiar rawatan buasir..
Dalam Minyak Urat terkandungnya Herba antiradang. Sapukan dibahagian yang bengkak, bahagian yang terkeluar atau dibahagian yang merah.. Sapukan dengan kerap hinggalah sembuh In Shaa Allah.

6. Bagus untuk menghitam dan menguatkan rambut.
Kalau zaman sekarang mungkin janggal sikit nak sapu Minyak Herba ni kat kepala, tapi andai kata dah tak ada cara untuk lebat kan rambut, kuatkan rambut, hitam kan rambut, sapukan Minyak urat hari2 dikepala... In Shaa Allah mesti nampak bezanya. .😊

7. Rawatan melecur.
Alhamdulillah banyak sangat testimoni sapu minyak Urat tempat yang terkena melecur cepat baik. Tak naik gelembubg, tak tinggalkan parut.. Kalau takut nak sapu, cuma renjis2 kan je pada tempat yang melecur.. Jangan risau Minyak tak panas... Tak buatkan pedih...

Sebahagian dari khasiat Minyak Urat...

Sangat digalakkan pakai terutamanya mak bidan, ibu-ibu yand ada Anak kecil, ibu dalam pantang dan kalau boleh standby kan 1 botol kat rumah....

Dengan Izin Allah, tiap penyakit pasti ada ubatnya...

#minyakuratherbalis
#warisanwakkayah


No comments:

Post a Comment