Saturday, May 9, 2020

ILMU ASAS BERKAITAN HERBA DARI FOUNDER WARISAN WAK KAYAH

*BELAJAR ILMU ASAS HERBA*

1. Kekuatan sesuatu herba terletak kepada kedudukan bumi dimana ianya tumbuh. Biasanya herba yang tumbuh di kawasan yang tinggi lebih kuat kesannya (khasiatnya) dalam perawatan. 

2. Kita boleh nampak pada pandangan kasar atau melalui pandangan dari sudut halus herba tersebut berbentuk seperti apa kerana ubatnya adalah untuk organ yang menyerupainya.

3. Lihat pula warna herbanya kerana warna juga menunjukkan tujuan perubatan tumbuhan tersebut.

4. Lihat pula kesakitan seseorang di mana tempatnya kerana herba ubatan untuk penyakit tersebut juga ada ditempat itu.

5. Herba itu membawa kita tadabbur pada penciptaan Allah yang maha besar. Allah datangkan penyakit  Allah juga yang mendatangkan ubatnya.

KENAPA TUBUH BADAN KITA PERLUKAN HERBA DALAM SEHARIAN? 

1-Self healing
Bertindak untuk merawat tubuh.

2-Self protection
Bertindak untuk melindungi tubuh dari sebarang Jangkitan.

3-Self cleansing
Bertindak untuk membersihkan tubuh melalui kaedah detox yg berasal dari dalaman @ luaran.

Ketiga Proses Ni berjalan serentak & sekiranya salah satu daripada fungsi diatas gagal  berfungsi maka penyakitpun Akan bermula.

Oleh sebab tu,tubuh perlukan satu kekuatan yg dipanggil 'TENAGA' bagi menggerakkan semua fungsi tersebut.
 
Tenaga tu berasal daripada perpindahan tenaga suria yg disimpan didalam tumbuh-tumbuhan hijau .Dengan sebab itulah maka badan kita perlukan Herba dalam kehidupan seharian..

Dan sebab itulah wwk pertahankan produk berasaskan herba kerana banyak lagi Rahsia disebalik Herba yang Allah titipkan pada kita manusia. Gunakan sebaiknya. 

Anis Zarin
- Warisan Wak Kayah -
- Back to Herbs -

Wednesday, May 6, 2020

Cara Mudah Rawat Tekanan, Keletihan Dan Sakit Kepala

Cara Buat Terapi Mandi Ais Guna 4 Bahan Untuk Rawat Stres, Elak Sakit Kepala & Penat Badan!

Hanya guna bahan dapur jerr simple!

✔️Air 1 baldi
✔️Garam Kasar (seeloknya garam bukit @ GARAM ROSSY HIMALAYA by WWK)
✔️Ais
✔️Asam limau nipis/purut
✔️Minyak Aromaterapi (jika ada )

Caranya:
1. Sediakan 1 baldi air paip (kalau tambah air kolah masjid lagi bagus)
2. Masukkan garam, ais ketul, perahan asam limau dan kacau biar ia sebati.
3. Baca Al Fatihah 7x
– Bismillah5 7x (boleh cari kat google)
– Al Ikhlas 7x
– Selawat 3x
4. Angkat baldi letak dalam bilik air, boleh mula siram dari kaki perlahan lahan naik ke atas sampai kepala dan lebih kan di belakang tengkuk. Kalau nak berendam pun boleh.
5. Dah siap kalau boleh jangan lap air tu. Biar ia kering sendiri kat badan ok.
Selalu Mek Ten buat mandi dan bersabun dulu macam biasa. Dah siap baru lah mandi ais ni.
Jom cuba dan rasainya sendiri di rumah! In shaa Allah pasti lebih segar dan bertenaga lepas ni 😊

P/s: Kalau buat sekali tak jadi, buat la lagi 3, 5 atau 7 hari secara berturut turut.

Antara kebaikannya:
✔️Boleh kuruskan badan
✔️Menaikkan seri wajah
✔️Rawatan kecantikan kulit paling berkesan
✔️Menghasilkan aura positif
✔️Kuatkan imunisasi & antibodi badan
✔️Kuatkan tulang
✔️Menghilangkan bisa & angin dalam badan
✔️In Shaa Allah dapat jauhkan dari benda halus
✔️Menenangkan jiwa
✔️Merawat penyakit jiwa (stres/kesedihan/ketakutan/panas baran)

Kredit: MASKULIN
=========================
Haaa atas tadi tu info dari MASKULIN tentang mandi ais ni dan ramai je di antara kita ni yanb amalkan kan. Kakna nak tambah sikitla pengalaman mandi ais ni kan. 

Mandi ais ni sekaligus bantu untuk kuatkan tulang... Sebulan sekali amalkan mandi ais,tapi sebaiknya minta tlg org lain mandikan sebaiknya suami/isteri lah kan. Tapi kalo tak boleh pun tak mengapa.andi je la sendiri kan. 

Stepnya siram dari hujung jari kaki sexara perlahan-lahan bawak sampailah ke pinggang, time tu mesti tengah menggigil habis.. Perlahan-lahan siram lagi sampailah ke kepala, bila nak sampai kepala rasa segala beban ada kat kepala, sakit sangat2, kemudian siram kepala siram sampai habis aisnya. 

Dah selesai, 
duduk dulu 10 minit, barulah bangun. Time tu rasa badan Masyaa Allah tak tahu nak cerita. Tidur nyaman!!  Esok bangun rasa best!! Rasa tenang!! Rasa ringan sangat-sangat badan.

SELAMAT MENCUBA... Oh ya kalau nak ada boleh lah tambahkan dengan sedikit bacaan dan niat yang baik. 

Tuesday, May 5, 2020

OMEGA GUARD

Omega Guard diringkaskan cerita dia macam bantuan untuk anda yang mahu menghilangkan lemak lama yang terperap selain menurunkan paras kolestrol dalam badan. Selain itu ada banyak lagi tugasan Omega Guard ni. Antaranya, ia mengandungi EPA, DHA, AA, ALA dan lain-lain untuk membantu perkembangan otak.