Tuesday, April 7, 2020

Pizza Express Tapi Sedap Menyengat Pasti Anak Suka

Saya budak baru belajar 😋 seronok rupanya memasak.. Lagi best dari mengurut eh 😎
.
Ni sebenarnya menu campak-campak je.. Ni resepi nya nanti korang tambahbaik la ikut selera eh..sebab ni untuk makan 4 ketul budak yang asyik ulang-ulang makan. Maklumlah PKP ni tiada kesempatan main melenting-lenting diluar rumah kan. 
.
Bahan cuma :-
❤️roti 10keping

❤️telur 5biji (Kakna tambah lg 2biji tp tiada dalam gambr, sbb masa tengah sebatikan tu macam tak cukup. Tu yang dlm gambar ni ada 5biji je.. Sebenarnya 7biji).
❤️sosej 5batang
❤️bawang holland sedang 1biji 
❤️cheese tu 5keping
❤️sos cili
❤️lada hitam
.
Potong roti, bawang dan sosej bagi bentuk dadu.. Sosej tu bulat-bulat pon xpe. Lepas itu gaulkan rata bersama telur tadi. Campur lada hitam dan garam sikit. Dah rata.. Letak dalam loyang atau cup muffin tu.. Kemudian bakar dalam 20min. Panas dia dalam 180-200. Siap!!! ❤️
Selamat Mencuba Ya 😍

3 comments:

  1. Waaah....mudahnya, nak cubalah nanti....tak sabar nak beli roti, kat cni susah nak dpt roti, tak taulah roti² semalaysia nie dah pi mana, tq resepinya

    ReplyDelete
  2. Kan.. Inipun bernasib baik dpt gak roti 🤣

    ReplyDelete
  3. Memang mudah betul resepinya! Tq Kak Wana share!

    ReplyDelete