Saturday, October 8, 2016

Cara Saya Menghilangkan Jerawat Dan Bekasnya Serta Menaikkan Seri Wajah

Assalamualaikum...petang yang hebat dan penuh aura hari ini.... Alhamdulillah....tiba-tiba berkobar-kobar nak kongsikan cara saya menangani masalah jerawat.

1. Detoks
2. Kurangkan makanan berminyak.
3. Kurangkan stress dengan melayan anak-anak buat aktiviti.
4. Cari Produk Penjagaan Wajah Yang Selamat.
5. Cara Mencuci Wajah Yang Betul Dan Berkesan.

1. DETOKS

Yang ini jujurnya saya baru nak mula 10 haribulan. Tapi ramai sahabat saya telah berjaya dengan detoks ni...bukan sekadar masalah jerawat berkurang malah...lost in inches la...kilogram berkuran la...kulit pun makin berseri tau...

2. KURANGKAN MAKANAN BERMINYAK

Saya suka makan makanan macam ayam masak sambal, paru sambal dan yang seangkatan dengannya. Jadi minyak memang banyak la kan. So, saya kurangkan dengan makan makanan rebus...panggang...bakar.

3. KURANGKAN STRESS

Sebab stress akan buat wajah saya bertambah mild wrinkles. Dan naik jerawat...kerana bila saya stress saya akan jadi asik nak maaakan aje...makam cokla makan aiskrim..ishhhh makanan yang mudah naik berat dan menambah lemak di badan saya.

4. PRODUK PENJAGAAN WAJAH YANG SELAMAT

Ini rahasia utama saya. Saya pernah ada pengalaman dengan produk lain yang harga beratus-ratus, sehingga wajah naik jerawat batu...jadi berlubang, liang roma terbuka besar..aduhhh stresss tau masa ni....Wajah saya ketika itu kelam, kusam, penuh bintik-bintik..hingga anak-anak pun menegur...aduhhhh sadisss sangat tau bila anak dan suami mula bersuara.

Jadi, saya tiada pilihan...kene beli jugak Nutriwhite ni. Lama dah skodeng Nutriwhite tapi bajet lom sampai. Namun, kumpul sikit-sikit dan alhamdulillah sangat...saya berjaya beli bulan dua tahun ini. Dan hari ini 8hb Oktober 2016, saya bersyukur....

Pssstttt nak tahu tak..ada orang yang dah setahun tak jumpa saya...hari ini dia tegur saya....

"Eh wana....makin berseri-seri ko sekarang"

Kekekekekekeke.... Alhamdulillah....

5. CARA MENCUCI WAJAH YANG BETUL

Yang ini saya terapkan dalam SPA saya. Teknik ketika saya membuat facial ke wajah pelanggan saya. Saya akan ceritakan ringkasnya ya..tapi kalau nak rasa bagaimana bestnya auranya tu...bolehla whatsapp untuk booking ek....

Okay..ringkasnya mudah..gosok wajah dari bahagian dagu naik ke pipi naik ke hidung naik ke dahi. Dan ada titik-titik tertentu di wajah yang perlu di picit/tekan bagi memberikan rasa release dan tenang.

Okay...sampai sini dulu...saya kongsikan rahasia saya. Keep follow me untuk pelbagai lagi teknik dan rahasia kesihatan dan keserian...cheeewahhh...hahaha..

Tatatititutuuuuuu....